Body Shop: Radiant Oil

Ett av mina absolut bästa inköp är Wild Argan Oil: The Radiant Oil från Body Shop.
 
Inte allt för längesedan släppte Body Shop en serie med arganolja, igår skrev jag mer exakt vad arganolja är, vad den används till och varför produkter med arganolja är värt varenda öre.
 
The Radiant Oil är till för både kropp och hår, nu använder jag den mest till håret med till sommaren kommer jag även att använda produkten på kroppen då oljan ger ett fantastiskt skimmer på kroppen och en ser väldigt fräsch ut. Jag sprejar en gång på tre olika ställen i håret efter att jag har duschat, masserar in det och fönar sedan håret för att ge maximal återfuktning och glans till håret - och det fungerar verkligen. Produkten luktar aningen sött, och tyvärr sitter den kvar på huden och håret, vilket är ett stort minus.
 
Som vanligt är dock fördelarna större och fler än nackdelarna, och jag kan rekommendera denna produkt till alla människor därute. Om det inte är nog med att kropp och hår blir återfuktat och och ger lyster, det blir även väldigt mjukt och härligt som en positiv bieffekt återfuktningen.
 
 
125ml kostar 225:- och kan köpas i Body Shop butiker, Åhléns eller här
 
Hur används produkten?
 
Till kroppen: spreja på torr hud, sprid ut över huden och lämna där för att ge fantastisk lyster. Ett sprej räcker till en arm eller ett ben.
Till håret: Spreja på håret - EJ i hårrötterna, och massera försiktigt in i håret, som om du klappar håret som en finish på hårstylingen och även håret får fantastisk lyster. ELLER: spreja på fuktigt hår, och massera in på liknande sätt för att bevara fukt och glans till håret.
 
Oljan är väldigt rik, och vid överdosering kommer håret att kännas väldigt fett. Därför använder jag tre sprej till hela håret.
Jag ger produkten 4/5



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0