Flower Day

Idag var temat blommor under dagens skönhetsrutin. Blommor i schampoo och balsam, blommor i tvålen och blommor i parfymen, jag älskar det.
 
Jag försöker köra sulfat och parabenfritt i både schampoo och balsam, men ibland vill jag verkligen känna att håret är rent - och någon gång ibland skadar ju inte. (Jag skriver senare om att gå från sulfat-schampoo till helt fritt)
 
Produkterna jag använde idag var: Extraordinary oil från L'oréal Paris schampoo och balsam, och Palmolive Natural shower milk.
 
 
Denna serie riktar sig mest till den med torrt hår då de innehåller sex olika oljor från blommor, och som vi tidigare konstaterat, oljor återfuktar och ger fantastisk lyster och återupplivar det som är torrt eller skadat. Håret känns väldigt lätt och samtidigt väldigt fräscht. Produkten har en lite speciell doft, dock är den väldigt lyxig då man känner alla blommor. De sex oljorna kommer från: ros, kamomill, lotus, solros, linblomma och Tahitigardenia. Dessa finns att köpa i matvarubutiker, H&M, KICKS, Åhléns och diverse skönhetsbutiker.
 
Palmolive Naturals shower milk med körsbärsblom doftar djupt, lyxigt och magisk. Den doftar inte särskilt starkt, men den doftar mycket och länge. Produkten är väldigt rik och krämig och är perfekt för den som vill skämma bort huden.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0