Argan Oil

Jag skrev tidigare att jag skulle berätta mer om arganolja då jag har flertalet produkter med denna fantastiska olja och har mina speciella AD days (fortfarande arganolja, inte aggregate demand).
 
Arganolja används både till matlagning och skönhetsprodukter, och runt om i världen sprider sig arganoljan som den senaste it factor.
 
Arganolja
 
Arganoljan utvinns från nötter som växer på arganträd, och dessa återfinns i Marocko. Arganoljan innehåller bland annat vitamin E och omättat fett, därav är produkten väldigt bra för personer med normal, torr och väldigt torr hud och hår.
 
I Marocko har oljan används i hundratals år av kvinnorna för att bota hudsjukdomar och det har används på såväl hud som hår för att ge en extra boost. Eftersom oljan lätt tränger in i huden är den även väldigt bra som serum då den motverkar fina linjer och rynkor, särskilt i ögonområdet där huden är väldigt tunn.
 
Mer arganolja till folket. Det finns flertalet dyra såväl billiga produkter på marknaden och ni lär inte ångra er efter att ha använt arganolja. Mina personliga favoriter är Barnängens härliga blandning av argan, marula och mandelolja. Tvålen och hudkrämen doftar fantastiskt och gör huden silkeslen.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0